نی نوای الهی

درآغاز کلمه بود . و آن نزد خدا بود ...

نی نوای الهی

درآغاز کلمه بود . و آن نزد خدا بود ...

نی نوای الهی

زیبایی لذت قدرت
سرانجام شناخت کامل حقیقت است که تنها به سفر درونی ممکن است
در این سرای خاکی به چشم دل نظاره می کنیم عالم را تا پلی شود به سمت حقیقت نهایی هستی
بادا بدین سبب با حقیقت محقق جهان هستی آشنا شویم که برتر از هرچیز دیگر است

پیوندهای روزانه

درمکتب سقراط

دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۴۳ ب.ظ


 

   امّا پاکی چنان که پیش از این گفتیم ، جدا کردن روان از تن و معتاد ساختن اوست به اینکه به خود فرورفته و بر خویش گرد آید . و تا می تواند تنها زیست کند وگرفتاری تن را  مانند زنجیر دانسته ، در دنیا و سرای دیگر از این بندها رهایی جوید .(سقراط / رسالۀ فایدون)

  • سیدعلی رضوی فرد

نظرات (۲)

سلام علی

بسی عالی بود اونی جونم مععععععععععرکه
با این وصف، آیا ارزش و اهمیت جسم در رسیدن روان به پاکی ، بدین شکل، نفی نمی شود؟
پاسخ:
نفی می شود.افلاطون وسقراط هیچ ارزشی برای تن قائل نیستندوتن رازندان روح می دانند.حال آنکه نه ماهیت نفس وروح را می دانند ونه جسم وبدن را.من صرفابراجنبه ادبی واخلاقی اش وترغیب به داشتن خلوت هنری وتعمق تأمل(meditation)ورهایی ازخواسته هاولذت های صرفاجسمانی واهمیت روح وروان این مطلبونقل کردم.البته هنوزهم ماهیت روان وتن کشف نشده.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی